cestovat

Historie kopřivnické Tatry

Kdo by neznal významnou českou značku výrobce automobilů? Klenot naší průmyslové historie můžete nalézt v malém městečku Kopřivnice v Moravskoslezském kraji a pyšní se označením třetí nejstarší existující automobilka na světě s dosud nepřerušenou výrobou.

První auto na našem území

Právě z Kopřivnice vyjel první provozuschopný automobil vyrobený na našem území – jednalo se o automobil Präsident, který se v roce 1889 stal jedním z prvních automobilů na světě. V současné době tento světový unikát, který byl vyroben pouze v počtu 1 kus můžete obdivovat v Národním technickém muzeu. Automobil se mimo jiné vyznačoval také novinkou – ochranou předních kol v podobě nárazníku. Do jeho útrob byl zabudován dvouválcový ležatý motor značky Benz s výkonem 5 kW.

Baron Ringhoffer

Během druhé světové války byla firma ve vlastnictví barona Hanuše Ringhoffera a celá firma se jmenovala po něm, Ringhoffer. Během války se baron přihlásil k německé národnosti a vyráběly se zde především nákladní automobily a obrněné transportéry pohánějící německou válečnou mašinérii, které vystřídaly předválečnou výrobu osobních a nákladních aut, železničních motorových vozů a letadel.

Tatra 77

Toto označení dostal automobil vyráběný v kopřivnické Tatrovce mezi lety 1934 – 1938 a jedná se o první sériově vyráběný vůz na světě, který má aerodynamickou karosérii. Během čtyř let jich bylo vyrobeno neuvěřitelných 255 kusů!

Tatra:

  • 1889 – první automobil Präsident
  • Tatra 77 – první sériově vyráběný vůz s aerodynamickou karosérií
  • v současné době vlastní podnik společnost Tatra Trucks

Už jste se byli podívat v kopřivnickém Technickém muzeu a v Národním technickém muzeu v Praze na kus naší automobilové historie?



Vložte komentář


Jméno (požadováno)

Web

Příspěvek (požadováno)


Vytvořenou službou P-C.cz - Vlastní blog z vlastního PC. Mapa stránek